Allahumma, la ilaha illa anta. Subhanaka, inni kuntu minazzhalimin – ya Allah, tidak ada Tuhan selain Engkau. Maha Suci Engkau. Sungguh aku ini termasuk orang-orang yang zalim

Monday, 31 December 2012

Mat Ali's family day 2012 ~ cherating (Day 3)


Mat Ali's family day 2012 ~ cherating (Day 1)
Mat Ali's family day 2012 ~ cherating (Day 2)

Hujan rintik sekali lagi meyambut pagi kami pada hari terakhir kami di sini.Bebudak laki ni paling seronok , diaorang bangun awal , then tengok restoran famili x bukak lagi so diorang jalan-jalan kat luar tu sampai jumpa gerai nasi lemak .. lepas makan terus cabut ke laut.. u all are genius..lucky you lucky .


Maka buat kali yg terakhir kami merasa air laut china selatan dan ombaknya yg riang pada pagi tersebut , sampaikan aku tak hirau dah nasi goreng , bihun goreng , asam laksa semua tu .. mata dan jiwa aku nun di laut (hampeh ahahah). So aku dengan Aishah pun dengan langkah semangat terus menuju laut .. then ternampaklah sekumpulan manusia yg agak jauh dari kumpulan manusia lain ... memang dah agak tu mesti bebudak laki dgn cik de and ayah aku .. enjoy sakan main ombak , so aku pun bercita-cita tinggi pergi ke sana dgn aishah apabila tetiba ... air sudah ke paras dagu kami..yow!! macam mana diorang boleh pergi jauh ! bebudak kecik pun ada tu.. !

ok relax .. take a breath first ok mak cik.. sebenarnya kalau awal pagi dalam pukul 8 lebih kurang , air cetek sikit di kawasan tersebut , memandangkan pantai cherating ni permukaan lantai lautnya tidak landai maka akan ada benteng pasir , permukaan dia tak serata ada yg kejap dalam then cetek balik disebabkan benteng pasir tu.. so kawasan di mana mereka berada sekarang adalah cetek .. tetapi untuk sampai ke sana perlu melalui kawasan yg agak dalam (yang x berapa dalam klau aku pergi awal pagi woi ni dah dekat tengah hari memang lah).. so lupakan saje.. aishah kita tunguu je lah kat sini >,< hahaha akibat x pandai berenang =,=.

muka bangga aku dukung hasif
bersama aishah
Sebelum naik ke darat , cik de aku sempat mengadakan kelas renang untuk kami . Sebenarnya anak-anak atuk aku ni semua pro berenang sebab rumah depan sungai perak je weh.. mak yang aku cite , pagi-pagi nak pegi sekolah atuk aku campak je diorang dalam sungai mandi ohohoho ganas!! mana tak pro berenang , sampai yg macam ikan duyung pun ada.

Disebabkan kami perlu check out pada pukul 12 , so kami terpaksa mengucapkan selamat tinggal kepada ombak yang tercinta dan bersiap-siap untuk pulang. Hujan masih lagi memeriahkan bumi cherating , kadang-kadang renyai , kadang-kadang lebat.Selesai semua bersiap , kami terus meninggalkan kawasan chalet dan berkonvoi pulang...

Bayangkan 7 kereta sederet kitaorang je hahaha memang aku terasa meriah.Bila singgah makan , setengah dari tempat makan tu memang muka-muka toye kami je hehehe... 

Oleh kerana bumi Cherating dilimpah hujan tidak henti maka kami tidak berpeluang mengambil gambar jadi terpaksa la bergambar dalam gelap ketika berhenti di perhentian temerloh.


Perhentian Temerloh adalah destinasi terakhir kami berkumpul bersama...dan selepas itu semua menuju ke destinasi masing-masing..... 
Kaum ibu masing-masing berpelukan mengucapkan selamat tinggal , kaum ayah bersalaman tanda hormat , kaum muda ...............

kaum muda memberontak dengan memanjat tiang tanda protes tidak mahu pulang.....

Masing-masing sukar untuk mengucapkan perpisahan..berharap tahun ini bukan tahun yg terakhir untuk berkumpul lagi .... actually semua dah penat so nothing to say kahkahkah... 

Dan begitulah percutian kami kali ini berakhir.......

# sekembalinya kami dari Cherating tu keesokannya keluar berita di tv menyatakan bahawa kawasan Cherating telah banjir.... wowowowowow...petanda apakah ini >,< haahhaah!