Allahumma, la ilaha illa anta. Subhanaka, inni kuntu minazzhalimin – ya Allah, tidak ada Tuhan selain Engkau. Maha Suci Engkau. Sungguh aku ini termasuk orang-orang yang zalim

Wednesday, 16 September 2015

Hum Honge Kamyab

My taste in music sure got no limit. So here we are, one of my favorite song which I recommend especially to those who just broke up, since these people at the state which they appreciate the meaning of a song the most? am I right? hahahaha ok kidding .. I recommend to all of my comrades, trust me this is the best song to sing in group (while making assignment) just before your mental broke down. 



My Name is Khan's version : https://www.youtube.com/watch?v=o1pHRZXK3T0

Monday, 16 March 2015

Pedang yang diasah

  1. A leader is best when people barely know he exists, when his work is done, his aim fulfilled, they will say: we did it ourselves. —Lao Tzu
Pernah engkorang masa kecik2 dulu dengan adik beradik kau, kena buli, kena tengking, kena baling dgn kerusi, kena campak terjun lombong, senang cita dia sama2 susah, sama2 menghadapi tribulasi dunia ni dan kemudiannya adik beradik kau tu.... dah jadi orang hebat. Masa tu ada senyuman kecil kat muka engkorang yg engkorang sendiri x perasan bila tengok dia kat depan berucap dpn semua orang.



Monday, 21 April 2014

Perkhabaran

"Focus on the journey, not the destination. Joy is found not in finishing an activity but in doing it." - Greg Anderson
Walaupun xda sapa kesah nak tau apa perkhabaran aku sekarang, aku tetap nak cita jugak. aku sekarang .......


Just rest .... 
Alhamdulillah, dah hampir setahun jasad aku terletak elok kat UTP nun, sedikit demi sedikit jiwa aku pun mula turut serta dgn jasad aku sama, mana dia nak lari pun ? Kalau setahun yang lalu aku selalu tertanya gak "macam mana agaknya perasaan lepas setahun foundation kat sini? ", Bila tiba waktu tu, ya memang ada satu perasaan yang cukup .. cukup susah aku nak cakap hahahaha haa penat nya gelak.



Friday, 3 January 2014

Al-Imam : As-syahid sayyid Qutb


TEMUI SYAHID DI TALI GANTUNG

Oleh Amar Gadaffi




Setelah jatuhnya kerajaan Khilafah Uthmaniyyah Turki pada tahun 1924, umat Islam seolah-olah seperti anak yang kehilangan bapa. Gerakan-gerakan nasionalis yang didalangi oleh penjajah Barat mula mendapat tempat dan kuasa di dalam pemerintahan Negara terutama nya Turki, Mesir dan Negara-negara Arab yang lain.

Saat inilah sebahagian umat Islam yang masih setia pada corak pemerintahan Islam muncul di Mesir. Mereka menubuhkan sebuah persatuan yang dinamakan ‘Ikhwatul Muslimin’ (Persaudaraan Islam) bagi memperjuangkan ideologi Islam dan membawa umat seluruhnya kembali ke pangkal jalan.

Ikhwatul Muslimin yang mempunyai pengaruh besar ke atas kebangkitan Islam ini diasaskan oleh Hasan al-Banna. Antara pejuang yang mewakafkan dirinya dalam pertubuhan yang menjadi sumber inspirasi gerakan Islam seluruh dunia waktu ini ialah Sayyid Qutb rahimahullah.