Friday 24 February 2012

catalyst to be more AWESOME !

secara officialnya pada 24.februari.2012 namaku disebut sebagai TOKOH MAULIDUR RASUL TAHUN 2012/1433H SMKTD ...  *gelak terguling-guling* sbb saya sendiri tidak ketahuan bagaimana proses pemilihan 'tokoh' tersebut dijalankan :) walauapapun ALHAMDULILLAH segala yg baik dtg dari allah yg buruk datang dari molekul-molekul diri yang kadangkala hilang arah melalak membikin dosa =,= *memeluk tubuh membuat muka sayu*



kata cikgu , saya dipilih berdasarkan beberapa kriteria seperti  berbau wangi , kuat mencapub (mencari publisiti) , kuat mengipas , dan yg paling penting paling saser seperti Arnold susahnakeja.
 EH sorry itu tidak benar kerana sifat-sifat tersebut langsung tidak  mencerminkan Rasulullah kecuali untuk berbau wangi  , manakan tidaknya peluh rasulullah sendiri lebih wangi dari minyak wangi RM318 jenama Dolce & Gabbana sehingga ummu sulaim mengumpulnya untuk dibuat minyak wangi :) nabi sememangnya penuh dgn keawesoman ... dan op cos Rasulullah lebih lebih lebih lebih saser dari mana-mana WWE championship winner  dari segi mental , emosi , rohani , intelek dan fizikal baginda ^,^

Jangan ditanya kepada saya mengapa saya dapat gelaran sedemikian , tanya la mereka-mereka yg lebih layak memberi pendapat tentang saya, saya tidak berani membuat apa-apa puji pujian ke ats diri sendiri semacam monyet berlagak terer yg akhirnya terhempas ke batang pokok balak kerana terlampau asyik melihat kecomelan diri di dlm cermin kocek. sejujurnya saya merasakan saya masih jauh dalam mencontohi baginda , kadangkala saya alpa dan leka seronok berhibur dgn dunia sehingga lupa mission sebenar saya di dunia ni *tarik nafas..hembus nafas* tapi tu bukan penghalang utk saya cuba sedaya upaya sekuat mungkin untuk menjadi umat baginda yg excellent bukan ? siapa kata kita tidak boleh berubah menjadi baik setelah beribu kekhilafan yg di'commit oleh kita selama ni ? itulah gunanya sentiasa muhasabah diri  , *cuba melihat ke cermin dan buat muka comel* so right here .... right now..... change !
muka bangga saya naik ke pentas

hehehehehe sebelum pengumuman tersebut dinyatakan selepas ceramah maulidur rasul pagi ni , cikgu sharifah dan cikgu shabezan saya dah pakat suruh saya siapkan biografi tentang diri saya sendiri *,* .. mereka kata saya lebih kenal diri saya , apa cita-cita saya , kecenderungan saya , falsafah saya , hobi saya dan makanan kegemaran saya (^,^) jadi terpaksa la saya memuji diri sendiri dengan muka riang ria berpesta mengeluarkan pujian terhadap diri sendiri ...heeeeeeuuuuuww..... bukan senang kadang timbul rasa riak takbur sombong yg boleh memakan diri cepat-cepat di ngap oleh lysosome penyahriakan... insyaallah..

Biografi
Pelajar ini bernama Nur Sakinah Bt Ahmad Rosli , lahir pada tanggal 23.november.1995 tepat jam 11.35 malam di Hospital Besar Ipoh . pelajar ini merupakan anak bongsu kepada Encik Ahmad Rosli dan Puan Kamalia . Sejak dari kecil , ibu bapa pelajar ini sentiasa menitik beratkan pendidikan sebagai jalan utama menuju kecemerlangan hidup . Adab dan kesopanan pula merupakan elemen utama yang diterapkan kepada adik beradik pelajar ini yang terdiri daripada 2 orang abang dan seorang kakak.

Selain itu , pelajar ini gemar meneroka dunia melalui pembacaan dan internet. Hasil karya motivasi Dr. Tuah Iskandar merupakan antara kesukaan pelajar ini selain karya yang menghubungkan perubatan moden  dan al-quran oleh Dr. Danial Zainal Abidin. Pelajar ini juga gemar membaca karya karya bergenre ilmiah yang lain kerana bagi pelajar ini , pembacaan merupakan pintu utama kepada ilmu pengetahuan yang luas sesuai dengan wahyu pertama yang diturunkan kepada Nabi Muhammad S.A.W. iaitu surah al-iqra yang bermaksud ‘bacalah’. Pelajar ini juga gemar menulis dan melakarkan ideanya secara santai melalui medium blogging.

Hasil usaha dan keazaman yang teguh , pelajar ini berjaya merangkul 8A di dalam peperiksaaan PMR 2010. Pelajar ini juga merupakan pembahas di dalam pasukan debat ala parlimen sekolah. Selain itu , pelajar ini telah menyandang jawatan sebagai ketua tingkatan selama 5 tahun berturut-turut hasil dari kepercayaan yang diberi oleh rakan-rakan dan juga para guru.

Di dalam menyelami alam remaja , pelajar ini mengambil motivasi dari tokoh-tokoh Islam terdahulu seperti Sultan Muhammad Al-Fateh yang Berjaya menjadi sultan kepada empayar Uthmaniah seawal usia 19 tahun hasil didikan awal yang terancang. Memetik kata-kata ilmuan islam yang terkenal iaitu Ibn Sina ‘tiada kehidupan yang lebih singkat daripada menerima ilmu yang luas ‘ jika ditanya tentang alam remaja.
Bagi Nur Sakinah , setiap remaja perlu mempunyai impian yang jelas untuk direalisasikan , kerana melalui impian yang dibina , remaja akan dapat merancang kehidupan mereka dengan lebih baik. Cita-cita pelajar ini bukanlah sekadar mendapat pekerjaan berpendapatan tinggi semata-mata , tetapi juga ingin berbakti kepada agama , bangsa dan membalas budi kedua orang tuanya.

Walaubagaimanapun , pelajar ini amat meminati bidang sains yang baginya merupakan jalan untuk membuktikan kewujudan tuhan pencipta alam. Sejarah pula baginya merupakan jalan mencari kembali kegemilangan yang hilang. Pelajar ini juga menyimpan impian menjadi penulis yang bebas melakarkan idea dan pendapat , selain menjadi motivator terkenal.
Pelajar ini dilihat lebih cenderung kearah kepimpinan dan merupakan seorang yang analitik. Menjadi saintis merupakan cita-citanya sedari kecil.
Prinsip pelajar ini amat mudah iaitu , bertenang , berfikir dan bertindak. Semakin dalam anda berfikir , semakin banyak yang dapat anda lihat.


---> orang yg paling bangga dan bahagia tentunya emak dan ayah saya alhamdulillah akhirnya ada juga sesuatu yg boleh dibanggakan setelah banyak kali merisaukan mereka dgn kenakalan saya yg cukup naughty ini.*mengelap peluh* moga moga dgn penerimaan ini dpt dijadikan catalyst atau pencepat kepada tindak balas menjadi muslim super kepada saya ! *mengenggam penumbuk ke ats sambil membuat muka yakin*
amin...

# sumpah ..  wa rasa mau gelak guling2 , mcm mna boley terselect agagagaga rezeki rezeki