Sunday 3 June 2012

events on may

Assalamualaikum ... alhamdulillah dipanjangkan umurku sehingga ke bulan jun 2012 masihi bersamaan 1433 Hijrah WHAAAAT????!!!! U gotta be kidding me Jun! why u come so early ??? uwaaa emaak I don't want to face the SPM tuu (SPM stand for Seksa Pasti Mati) uhuhuhuhu boley ? #minta pelempang#

okay relax , diatas hanya auta semata-mata bagi mengingatkan pada diri yg suka berhibernasi ini agar meringankan tulang untuk mengulangkaji pelajaran akademik ....diulangi pelajaran akademik bukan pelajaran suka-hati ko, sebabnya diri sendiri yan akan mendatangi EN.SPM yg macho dan bergaya itu bukan emak pada diri sendiri yg  hari-hari berpesan 'face the book no facebook!' ....
jadi sudah terang mengapa kedatangan bulan Jun ini begitu menggentarkan jiwa-jiwa kecil yang comel ini . But 1 thing I wanna say
''hey MR.SPM do u think we scare of u ? ....no way !!! ...... lets have a match *membuat gaya bruce lee ketika berhadapn dgn musuh sambil mengelipkan mata wink wink* huh! ''




sempena kedatangan Jun ini , teringin juga aku berkongsi suka-suki peristiwa-peristiwa sepanjang bulan may yang baru ditinggalkan . peristiwa-peristiwa yang akan di'show' hanya sebahagian dari segala segenap peristiwa yg berlaku , yang penting sahaja or in english we say 'highlighted' untuk dipaparkan sesuai dengan tontonan umum dari usia 1 tahun hingga bergelar warga emas .EH.

1.DRAMA VERSION 5SCIENCE 2012 (2 mei )
Kita mula dengan peristiwa paling bermakna bagi aku iaitu pementasan drama sempena minggu bahasa inggeris peringkat sekolah . mengapa paling bermakna ? sebab aku lah tulangnya woi! (bukan mahu bangga riak sombong mahupun takabur tetapi itulah yg terjadi) walauapapun ... kalau aku sorang yang buat memang 99.999% tak menjadi lah hehehe.... segenap soldadu di dalam kelas 5 Science ku yg tercinta itu sudah bermandi peluh berpanas terik berbau busuk demi menjayakan apa yang aku panggil sebagai 'program 5science' ini . mereka yang banyak berusaha keras jadi saya sebagai insan yg memerhati semangat mereka itu mengucapkan CONGRATULATIONS COMRADE!!!!!! WE ARE ABSOLUTELY AWESOME!!! hehehe.... and muaaaah >,< love u all guys.
wa yg hujung sekali memakai tudung dan kain bewarna pink itu . haha masa ni tgh 'bow' ye bukan menahan sakit perut mahu ke tandas >,<
#disebabkan terlalu banyak cerita pelik-pelik ku di dalam peristiwa ini maka akan ku sambung di lain entry fasal drama ini sahaja.*itupun kalau ghajin muahahaha...*

2. Peperiksaan Pertengahan Tahun (PPT) tingkatan 5  (9 - 23 mei)
hah ni tak payah cerita pun al-sedia maklum bahawa aku memang menunggu saat-saat bahagia ini aaaawwww~ *tangan di bahu mata ke atas* faakee.... after sibuk menyibuk dgn drama tu terus je exam beb..arrgh! mmg nikmat sangat ... apakan daya ku teruskan jua dengan sisa-sisa kekuatan yang dijana dengan berjemur di bawah cahaya sang matahari ketika tengah hari terik OOOOpssss lupe ada org tak suka aku buat mcm tu ....bahaya katanya,risiko mendapat kanser kulit ikut teori yg dia belajar dalam buku biologi tuh. apapun kerana sudah last minute maka study juga last minute as usual as I did ... dan.. dan resultnya mesti tidak akan memberasangkan kerana ketika ini aku mengalami gangguan emosi kerana dikacau lalat muahahaaha....~alasan untuk menghadapi kemungkinan sebegitu~

3.Program Kecemerlangan Pelajar SPM (12 mei -MH hotel 7am-5pm)
hah ni lagi satu program yang tak tau mengapa dan kenapa perlu mengacau schedule aku untuk ulangkaji sejarah untuk paper sejarah yang akan datang (mmg lew ade ke org study sejarah sbb nak jawab bio, sumpah A+ lew) tidak mengapalah , aku terima kerana sesungguhnya apa yg ditakdirkan itulah yang terbaik bagi kita karena allah itu maha mengetahui yop :) *senyum sambil buat tanda peace*. 
bertemankan pelajar ranking FIRST dalam sekolah tu bernama Jayasree, aku pun dengan gagahnya pun pergi la dgn muka tak malu.
yah program ni klau nak digambarkan mmg best kerana apa? kerana aku blh cuci mata tgk pelajar sekolah lain eks pe ce li nya la  ki la ki >,<  (paras hormon testosteron pada aras bahaya ) ek okay bukan-bukan , itu org laen bukan aku hehehe... yess boleh berkenalan lagi dengan kawan-kawan baru so tak de la terperap dlm satu kelompok pemikiran sahaja . sumpah makanan dia mmg best juga *secara tetiba bercakap tentang makanan*

antara scene yang dapat di'snap' . ni tido mmg layan ni hehehe....
Pengisian program ini amat berguna kepada saya (ayat budak level UPSR) ada diantaranya sudah lama dipraktikan dan ada yang sudah diketahui tetapi tidak diamalkan kerana berat tulang heeaaa.... saya tertarik dengan kata-kata penceramah slot pertama kami iaitu slot 'kemahiran belajar' ,katanya  ''bagaimana al-quran  memudahkan kita meresap segala ilmu yang datang? begini....hati kita ni mudah jadi hitam dek kerana maksiat , kemungkaran dan kezaliman yg kita buat . Al-quran membersihkan kembali hati kita , memutihkannya dan memeliharanya .... barulah ilmu dapat masuk dlm hati ketika hati putih bersih kerana ilmu itu sendiri adalah CAHAYA....jadi fikirkan bagaimana cahaya boleh masuk ke tempat yg telap dan gelap??? jadi untuk memudahkan utk mengimport ilmu lazimilah diri membaca al-quran'' ... yeah!! get the point there sensei!

4.Hari Guru Peringkat SMKTD (25 mei)
hahahaha! yeaay! hari yang paling best because today is the last day for this semester then blh la balik rumah tido kroh kroh kroh.... but also the saddest day of the year because my lovely teachers kena pindah atas permintaan mereka sendiri kepada kementerian pelajaran setelah hampir 5 tahun menunggu... cikgu matematik tambahan kami en.Azizi yang super cool itu, yg penuh cerita-cerita awesome dia bila masuk kelas tu , lps ni tak kedengaran lagi la ketawa terbahak kami dengan beliau TT,TT dan cikgu bahas aku yang aku dah anggap mcm ibu kedua , pn.Rosmina yg cute penuh keibuan , genius , dan pemurah dengan senyuman tu.... sangat therasa dengan perpindahan mereka ini....apapun aku berpegang pada satu kata-kata 'jika tiada rezeki pertemuan kita sekarang disini mungkin ada yang lebih baik nanti , allah sahaja yang tahu jadi tabahlah ye anak-anak jangan putuskan hubungan ni teruskan berhubung'....hurm mama..... farahin amar qurratu dan tidak terkecuali saya...will misss u everrrr!!!

ok cukup kisah sedih...lets see what we have here...hehehehehe >,<

Barisan guru-guru berdedikasi SMK Tasek Damai , cayalah!! u all are awesome!
Pemandangan Dataran Damai dari atas.....feeerrgh hebat hehe...

Barisan pengerusi majlis .... and that girl is my best friend...farahin...or I call her 'kak farah' because her character is like that hehehe....muaaah kak farah. 

See siap import artis dari luar tuuu...ahehehehe ni bekas pelajar SMKTD yg mmg berbakat besar dlm nyanyian ...muka vokalisnya juga tidak kurang hebat >,< I call him 'abg aiman' (teringat pula suara dia bila nyanyi lagu 'bila rasa diri disayangi' syahdu jeee...)

Inilah persembahan tergempak yg wa rasa pada hari tu...siap ada sketsa hehe yang penting masa klimaks dia ada party bomb tu !!! eeeeiii suka! lagu yg didendangkan 'terima kasih guruku' waaah sedap2... sampai sekarang layan lagu tu walaupun tak tau apa functionya haha.

And now its time to story about games yang sifu taj amanahkan kat aku suruh cari peserta dari kalangan guru dan pelajar ,dengan semangatnya aku pun carilah dgn menjadikan beberapa orang guru dan pelajar sebagai korban hehehe >,,< .... 10 teachers VS 10 students in SUPER SPONTAN version SMKTD !!! waarrrgh!! 
hehehe walaupun aku diamanhkan dan tersenarai sebagai peserta but on that day I ask another girl to replace me so that I can safe myself >,< hehehehehe well its fun to have all form participate in this game not only my class je nak conquer semua kan....hewhewhew.

perkenalkan barisan GURU COMEL mewakili peserta dlm kalangan guru. dari kiri our class awesome addmath teacher yg penuh semangat angkanya, En.Azizi , pn Norhayati (guru pend.seni yg sporting) , pn Hamidah (guru bahas merangkap ketua panitia bm , dia ajar sej best juga wo) , pn Saerah (aktif dlm team pantun sekolah , guru disiplin dan saya sangat kagum dgn kelincahan beliau heea) , pn Rohana (my english teacher ... sweet teacher with her handycraft ! I love to have her read my journal) , pn Sharifah (guru bm merangkap ketua pasukan bahas tahun depan heeaaa...dan paling penting guru kelas 5SC tercinta...mmg sgt best !) , pn.Rosmina (ibu kami dlm team bahas , pemberi semangat kepada menteri-menteri celik ni )

And now we have barisan PELAJAR GANAS mewakili peserta dlm kalangan pelajar.... tgk gaya dah tau mmg ganassszzz! especially yg first berbaju ungu yg tersenyum tu hehehehe >,< imraan....junior form 3 paling kecoh dlm sekolah maaa...

This 4 is my classmate .... semua ni kaki-kaki sembang... farahin dan amar (adik beradik bahas aku) , firdaus dan director luqman (ni kwn x blh berenggan walaupun saiz jauh beza aheeek) 

Dan hari tu diakhiri dengan sesi kami adik beradik bahas menghadap ibu rosmina , air mata mencurah-curah (tapi aku tak pon ...sebab aku feelingless dpn org ni addoi la kinah!) dan..... cikgu ros bagi kami hadiah yang beliau pesan bila tgk bende tu teringat la kat dia maka memori ni akan terus mengalir tak kering-kering dek bahang matahari........ (aku yg bina ayat jiwang tu)

comel kan.....nak buka pun sayang , tapi nak sangat tau apakah kandungan dalam ni .... 

Jeng jeng......heee sweeet! she said kalau buka lampu ni malam-malam , kalau teringat dia , teringat bahas ... mesti seronok ...alahai saya siap tulis segala isi hati sanubari ats kertas bahas yang lebih2 tu ,dalam gelap bertemankan lampu cikgu ni tau....
BAHAS WITH CIKGU IS AWESOME!


Its now time to say 'bye-bye may'