Allahumma, la ilaha illa anta. Subhanaka, inni kuntu minazzhalimin – ya Allah, tidak ada Tuhan selain Engkau. Maha Suci Engkau. Sungguh aku ini termasuk orang-orang yang zalim

Wednesday, 30 May 2012

mari bermain dengan krayon ..hehe

The saddest thing about me is , I don't know how to use color pencils , oil pastels , water colors and all those thing correctly .Correctly here means skillfully until it can be use to create an amazing art just like leornardo da vinci do >,< hehehe what a fish.

Monday, 28 May 2012

let me see.........


Spesifikasi Calon Isteri (macam aku yg nak cari bini kan)



1. Solat fardhu cukup 5 waktu bila tidak uzur. 

2. Istiqamah (konsisten) baca al-Quran sekurang-kurangnya satu muka surat sehari. Baca al-Quran ni boleh tenangkan diri bagi perempuan yang emosi dia cepat marah or cepat berleter.

3. Menutup aurat. At least perlahan-perlahan ke arah tutup aurat dengan sempurna. Dari tudung singkat ke tudung tutup dada dan seterusnya. Dalam hati seorang lelaki yang baik sebenarnya suka yang bertudung labuh atau berpurdah walaupun dorang tak bgtau directly. 

Saturday, 19 May 2012

If only we have a little thing call 'self confidence'

Dipetik dari iskandarfateh ~ Umat Islam Mesti Belajar Buat KONSPIRASI !

"Barangsiapa mampu merancang 10 langkah ke depan, dialah pemenang"


Dahulu perang menggunakan pedang, panah dan manjanik, sekarang perang guna minda dan teknologi. Memang berbeza, tapi persamaannya tetap hanya satu. Siapa paling pintar menCATUR strategi dan gerakan pasukannya, dia akan menang. Barangsiapa mengkaji Napoleon Bonaparte atau Benjamin Franklin dan seumpamanya, tahulah dia bahawa betapa bahayanya berhadapan dengan sebuah pasukan tentera yang diketuai oleh seorang pemain CATUR yang berwibawa.